Jdi na obsah Jdi na menu
 


CVIČENÍ PILATES

ObrazekMetoda Pilates je cvičení, kde tělo a duše jsou jeden celek. Vytvořil je Joseph H. Pilates (1880 - 1967) a zajímavé určitě je, že bylo velmi populární u tanečníků již od čtyřicátých let. Nyní se okruh "uživatelů" rozšířil nejen o zpěváky, fyzioterapeuty a rehabilitační pracovníky, ale v poslední době se díky propagaci rozšířila i v oblasti fitness po celém světě. Je to metoda tvarování těla na základě spolupráce těla a mysli.


  Metoda je zaměřena ke zpevnění svalstva zádového, břišního a hýžďového, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání. Zlepšuje celkové držení těla a pohybové stereotypy. Cvičení obnovuje celkovou vitalitu, člověk se má cítit osvěžený, tělo se stává silné a ohebné. Vede člověka k jednotě těla a mysli. Pilates je ideální pro všechny, staré či mladé, pro lidi v kondici i bez, stejně tak pro ty s chronickými bolestmi, po úrazu nebo s astma. Doporučuje se jako pokračování rehabilitační léčby. Pilátova metoda významně doplňuje takové činnosti, jakými jsou například běh, plavání, chůze, golf, lyžování, či jiné. Také počítačoví operátoři a hudebníci mohou používat této skvělé techniky při prevenci předcházení napětí v krku a ramen.

Cvičení Pilates se hodně podobá zdravotnímu cvičení.

 Optimální je cvičit 2 až 3x týdně z důvodu svalové paměti, která trvá 3 dny. Vzhledem k tomu, že se jedná o posilování bez zátěže, pouze s vlastním tělem, vybavení je nenáročné. Potřebujete pouze pohodlný oděv, cvičí se na zemi na podložkách naboso.

 


Zásady Pilates
Kvalita je důležitější než kvantita
Koordinace dechu a pohybu
Kontrola nad prováděným pohybem
Kontinuita a plynulost cvičení
Každý pohyb vychází ze středu těla
Koncentrace
Rovnováha

Obrazek


 

 

cviky Pilates